Monday, October 17, 2011

.give & take.

assalamualaikum...


give and take? bagi dan ambil? hahh.. bukan bagi makanan ke ape ke..*otak asyik fikir makanan je bile otak banyak tugas*

actually, dalam hubungan, tak kirelah persahabatan ke mase bercinta ke, kite kena lah amalkan prinsip give and take ni.. 

kenape?

sebab utama, takde sape pun antara kite yang perfect.. takde sape pun antara kite yang mampu puaskan hati semua orang sekeliling kite... 

so ape yang orang lain buat, kalau ade salah & silap tu, why not kite ambik tu dari sudut positif? cube letakkan kite kat tempat orang tu.. aceceh.. pandai je aku cakap kan? aku ni macam mane pulak? 
hmmm............

aku pun banyak kurangnye...  



macam yang aku cakap kat fb aku,  hidayah samsudin
ramai pulak yang like.. aku yakin semua orang tahu dan sedar diri masing-masing ade kekurangan... okay, dah out of topik.. *sila ignore coz fikiran aku sangat bercelaru*








berbalik ape yang aku nak cakap awal-awal tadi.. seriously, kalau takde sikap give and take, susah laa kite.. takkan kite nak orang je paham keadaan kite, nak orang je paham perasaan kite.. tapi kite? pernah ke kite fikir perkara yang same? pernah ke kite fikir ape orang lain rase? 

hurm.. aku takde nak tuju ni kat sape-sape... cume aku rase kite patut amalkan prinsip ni.. 

honestly aku ade pengalaman pasal hal ni.. tapi terlalu open untuk aku bercerita kat sini.. so biar laa semua tu.. yang dah lepas biarkan lepas... coz walau apepun yang kite wat, kite tak boleh nak kembalikan mase silam... ape yang dah jadi tetap jadi.. baik ke buruk ke, semua tu dah jadi.. takde gune kite fikir perkara yang dah berlalu.. 

hidup ni kena pandang ke depan.. sekali kite dah melangkah, kite tak boleh pusing ke belakang.. biarkan ape yang jadi.. yakinlah dengan ketentuan Ilahi.. DIA punya rencana yang terbaik untuk kite.. 

kite hanya mampu merancang tapi DIA yang tentukan segalanye..

belajar untuk terima ape yang dah tertulis untuk kite.. aku cakap ni bukan untuk orang lain.. tapi untuk aku jugak.. diri aku sendiri masih ade banyak kekurangan... aku sendiri masih cube perbaiki kesilapan diri aku.. terlalu banyak rasenye kesilapan yang aku dah lakukan.. 




kepada sesiapa yang pernah terase, kecik hati or ape-ape jela ngan aku, kat sini aku susun sepuluh jari pohon seribu kemaafan daripada korang semua..  maafkan aku andainye aku ni pernah terkasar bahase ke ape ke ngan korang.. seriously aku tak pernah berniat nak lukekan sesiape pun dalam hidup aku...  








erm.. panjang lak entri kali ni.. dah.. aku tak nak merapu tak tentu pasal lagi..







out..!

suke bebelan cik dayah? sila click like :D

No comments: