Wednesday, February 22, 2012

.kau tak matang pada usia.

assalamualaikum..


tetibe  pulak nak update pasal ni kan.. aku pun tak tahu kenapa.. mungkin pengalaman yang membuatkan aku cakap macam ni atau mungkin jugak daripada apa yang aku pandang sekeliling aku... 

ye.. kau berusia tak beerti langsung kau tu dah matang, dah boleh cakap kat orang lain itu ini, anggap apa je yang kau buat tu betul sebab kau lagi berusia.. no way! bagi aku, kematangan bukan terletak pada usia semata-mata.. because ada insan yang baru je umur 18 tahun tapi cara dia cakap, cara dia fikir macam dia dah 28 tahun.. tak pelik ok.. langsung tak pelik.. aku sendiri mengaku aku pun belum matang.. ya, mungkin aku dah nak masuk 21 tahun tapi tu cuma matang daripada luaran bukan daripada pemikiran.. memang aku mengaku yang tu,..

kadang-kadang orang yang lebih berusia boleh belajar daripada mereka yang lebih muda.. because muda tak bermaksud tak matang, berusia tak bermaksud matang.. aku respect kat mereka yang lebih muda yang boleh fikir lebih matang, lebih jauh ke depan berbanding orang yang berusia ni.. yang kadang-kadang ego sebab bagi dia dia lagi tua so apa je yang dia cakap orang mesti dengar.. nope! consider laa sikit pendapat orang yang lebih muda.. kadang-kadang pendapat dorang ni lagi bernas apa.. jangan nak judge daripada usia semata-mata.. as we know la, age is just a number....





suke bebelan cik dayah? sila click like :D

No comments: