Saturday, June 16, 2012

.journey of hidayah samsudin.

assalamualaikum


journey of hidayah samsudin? hmmm...

tetibe rase nak berkongsi cerita masa kecik dulu sampai sekarang.. heee...

aku, hidayah (bukan nama sebenar) dilahirkan di terengganu...

 yeahh, ambe orang ganung... anok jati ganung.. tapi ambe dok duk ganung doh lening.. gane-gane pong, ganung tetap dalam hati :P


sekolah rendah & half sekolah menengah di terengganu.. kenapa half?

hmm form 2 dah pindah kuantan, sekolah kat situ sampai tamat sekolah menengah.. 


gambar masa darjah 5, doh x molek gambo ni

haha, ok jangan gelak tengok muke darjah 5... mase ni kat sekolah kebangsaan seri paka.. ye, kat paka lah, kat area kerteh yang ade petronas tu.. tulah tempat aku.. (^_^)

5 AL KHAWARIZMI 2008



lepas habis sekolah menengah, aku dapat tawaran matrik.. KOLEJ MARA KUALA NERANG, KEDAH.. hahhh! first time aku masuk asrama, demam hampir dua minggu teringat mak ayah adik beradik semua.. *bukan manja ok*

aku akui pertama kali tinggal di asrama memang susah.. serius susah... sebab selame ni tak pernah uruskan semua sendiri.. bila kat asrama, semua sendiri..itu memang pertama kali aku tinggal berjauhan dengan family..  seronok sebab dapat masuk matrik tapi sedih bila terlalu jauh.. naik bas balik ke kuantan 12 jam.. ye, betul tak tipu, 12 jam dalam bas.. 


ini gambar first day nak pegi kuliah wif roomate, nik fazlin (^-_^)

nik banyak tolong aku macam mane nak sesuaikan diri dengan keadaan kat asrama.. first time duk asrama, aku tak tahu ape-ape.. aku tak pernah tahu jugak pasal hantu ke ape kat asrama so dengan selambe aku pegi toilet sorang diri pukul 3 pagi.. hahh! pastu mule lah kena usik, padan muke aku.. 


najwa, nik, zawiah

aku,nik, zawiah

kat KMKN jugak lah kali pertama berpuasa tanpa keluarga.. mase tu jugak aku menangis..ye, aku mengaku aku menangis sebab keadaan sangat berbeza bila mak & ayah takde bersama.. sedih bila teringatkan keadaan kat umah.. tapi ape bole buat.. 

*suasana kat dewan selera KMKN*




*berbuka puasa dengan semua rakan sekelas






balik raya kat umah pun sekejap je.. pastu sambut hari raya dengan kawan kat kolej.. mase ni baru rase seronok.. haha, raya lah katekan.. sape tak seronok kan.. wink wink..



 * kelas S24*











* kuliah S22, S23, S24 *




and now, kat USM, PENANG..  dah nak abis second year pun.. 

muke-muke mase first year

dinner anak terengganu



maaf, naik mual laa tengok gambar banyak-banyak kan.. haha...

well, ni lah perjalanan hidup aku sedikit sebanyak.. lepas ni tak tahu kat mane pulak.. layan jelahh...



p/s : entri panjang bila mase terluang

suke bebelan cik dayah? sila click like :D

No comments: