Friday, September 30, 2011

.ini mungkin luahan.

sebenarnye niat nak update bende lain..tetibe tukar coz 2,3 hari ni rase macam tak berape nak ok..

hmmm........ mungkin sebab terlalu banyak keje atau mungkin jugak aku yg tak pandai nak manage time.. sejak kebelakangan ni hati terlalu sensitif.. rasenye terlalu banyak aku berkecik hati dengan orang sekeliling.. ermm..mungkin aku yg terlampau sensitif atau mungkin memang kate-kate mereka buat aku rase macam tu... sedih + terase.. tulah yg aku rase bile bersame mereka.. kadang-kadang aku terfikir ape salah aku.. kenape layanan macam ni yg aku dapat.. macam-macam yg aku fikir.. aku rase aku dah wat the best untuk jage hati semua.. tak tahulah kalau aku ade menyakitkan hati dorang.. ermm.. enough of this..! 

aku kena kuat.. jiwa tak boleh sentap jek...! mungkin ni semua perasaan aku semate-mate sedangkan dorang biase je.. ahh sudah lah... takde ape yg aku dapat bile layan perasaan macam ni,.. hidup ni kan ibarat roda..mungkin sekarang aku ade nun di bawah.. mane tahu satu hari nanti atau mungkin tak lame lagi, aku akan ade di puncak.. 


okay.. tinggalkan semua tu.. aku rase takde guna aku fikir.. better aku ketepikan.. erm.. hidup ni terlalu susah untuk kite describe.. kadang-kadang kite akan rase gembire, kadang-kadang kite akan rase sedih yg teramat,ade kala jugak kite rase kite tak punya sesiape, ade mase kite rase kita tak berguna, ade waktu kite rase kite banyak kekurangan.. tapi kita tak boleh biarkan semua perasaan tu menghalang kite daripada capai satu matlamat untuk berjaye.. ramai orang berjaye dalam pelajaran tapi tak ramai yg berjaye atasi masalah berkaitan perasaan.. kebanyakan daripada kite tewas bile masalah tu berkaitan perasaan. NO........!! kite tak boleh lemah.. bile kite lakukan sesuatu kite kena habiskan keje tu biar banyak mane pun dugaan yg datang sepanjang usaha kite siapkan keje tu.. KITE TAK BOLEH LEMAH!! 

jangan goyah disebabkan orang sekeliling.. ye, kadang-kadang kite tak boleh buat sesuatu tu sendirian tapi sekurang-kurangnye kite boleh cube.,,tak semua perkare kite kene buat bersame.. kite kene independent,.. jangan terlalu mengharap pada orang lain... terutamanye bile kite belajar di universiti.. banyak sangat halangan yg kite kena tempuh,macam-macam dugaan yg akan datang saat kite rase kite mampu untuk hadapi semua tu... jangan risau dgn semua dugaan tu coz kite kena yakin yg ALLAH MAHA ADIL... takde ape yg mustahil dalam hidup ni kalau kite betul-betul nekad.. 


yeahh.. aku nak share kate-kate ni coz aku rase kite memang tak sepatutnye terlalu mengutamakan orang lain sedangkan diri kita hanya menjadi pilihan mereka.. contohnye macam nilah kan,die cume perlukan kite bile die keseorangan,..pastu bile die dah ade teman,die boleh campak kite macam tu jekk.. TOTALLY NOT FAIR,RIGHT? so aku rase kite memang tak perlu jadi macam tu.. you know,seolah-olah kite diperbodohkan.. ohh.......please,.... kau boleh buat macam tu sekarang tapi aku percaye satu hari nanti kau akan terima jugak balasan yg sepatutnye... 


we should be like this....! be optimist in whatever situation you are.. ape je yg jadi dalam hidup ni pasti ade hikmahnye.. takde satu pun hal yg terjadi tanpe sebab.. semua yg berlaku ni ade sebab... even kalau kite belajar math pun, ade sebab kenape dapat jawapan yg berkenaan.. see........... ape-ape sahaja yg jadi ade sebab,.. so kite patut jadi optimis.. biar lah ape orang sekeliling kite nak cakap,asalkan kite tahu ape yg kite mahukan.. kalau nak fikir cakap-cakap orang sampai bile pun kite akan ade kat situ jugak..takkan laa kite ni nak berade kat takuk lame selamenye...

memang kite perlu jage hati orang lain tapi kalau die tak jage hati kau, untuk ape kau bersusah payah nak jage perasaan die? hey... jangan jadi bodoh..! kau punya life kau sendiri.. so jangan fikir sangat pasal orang lain.. bukannya kau hidup ni kau mintak makan dengan dorang..  be logic! takkan laa kite nak terus terhegeh-hegeh jage perasaan mereka yg langsung tak ambik kisah pasal perasaan kite.. oh.. no..........! aku rase aku takkan buat macam tu.. aku akan jage perasaan orang yg jage perasaan aku... lantaklah ape orang nak kate.. hidup ni memang tak pernah sunyi pun dengan tohmahan orang.. setiap mase ade je hal yg tak kena.. cube fikir sikit.. orang lain pun ade wat silap jugak..kau pun wat silap.. so kenape nak cari salah orang je? tak boleh ke kalau hidup dalam keadaan yg positif.. leave all the memories behind... look forward... banyak lagi bende yg kite kena tempuh daripada fikir perkare yg tengah berlaku.. kalau kau menangis air mate darah sekalipun,semua tu takkan berubah.. bak kate kawan aku, kalau kau duduk termenung kenangkan nasib kau pun, takkan ade yg berubah selagi kau sendiri tak cube ubah..




huh.. okay lah.. aku rase kali ni dah terlampau panjang.. amende aku mengarut ntah banyak2.. 

out..............!




suke bebelan cik dayah? sila click like :D

No comments: