Sunday, September 25, 2011

perfect ke....?



dushh.. dushh,...
entri macam ape je kan.. tak tahulah tetibe rase nak tulis pasal perfect2 nih.. 
memang jelas dan nyata lah semua orang tak perfect kan.. tapi ade yg buat aku rase tertarik nak tulis pasal ni.. pasai apo aku pun taktau.. haha

okay... back to the post..
setelah memandang ke kiri & kanan,ke sekeliling aku, aku dapat simpulkan yg manusia ni sebenarnya akan berubah bile ade something.. erkk.. something yg macam mane aku sendiri tak pasti..  oppss.. salah topik.. 

ok pasal perfect.. aku sendiri masih memperbaiki kelemahan diri aku tapi sekerap mane pun aku cube, seperfect mane pun aku cube, tak mungkin aku akan perfect.. tapi sekurang-kurangnye aku dah cuba kan.. no one is perfect!  aku yakin semua orang tahu pasal ni... tapi tak semestinye kite mesti gune ayat ni bile kite buat salah.. 
yeahh memang takde yg perfect tapi ade yg hampir perfect.. ade jugak yg perfect dari segi tertentu.. ade yg perfect jage hati orang lain.. ade yg tak.. perfect atau sempurna adalah sesuatu yg sangat subjektif.. tak ada satu pengertian khusus untuk ini.. jadi, setiap orang punya pandangan tersendiri termasuklah aku.. bagi aku,kite sebagai manusia seharusnye tegur menegur ke arah kebaikan because semua orang akan buat silap dalam proses kite belajar..itu normal.. tersangat normal..selain tu kite kena la same-same usaha capai kejayaan.. tapi aku pelik kenape ade yg cemburu tengok orang lain dapat lebih..tak kire lah lebih dari segi apepun.. contohnye,belajar.. ade yg tersangat cepat pick up, ade yg perlukan mase 3 atau 4 jam baru nak paham..secare keseluruhnye,setiap setiap orang berbeza.. jadi........kenape perlu cemburu?  ehh hellooooooooooooo......... kalau dia dapat lebih itu dia punya rezeki lah.. kenapa kau sibuk-sibuk pasal dia..?? 
kalau kau rase kau nak macam tu, usahalah sikit! jangan busuk hati sangat lah! 
okay! dah teremosional & out of topic!.. 

p/s: entri ni tiada kena mengena dengan sesiape




suke bebelan cik dayah? sila click like :D

No comments: